.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران به مناظره تلویزیونی

شمال نیوز: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگویی با خبرنگار این تشکل نسبت به مباحث مطرح شده و برداشتهای احتمالی مخاطبان در مناظره تلویزیونی روز جمعه بیست و ششم مهر ماه در شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد .

داریوش هندوئی با اشاره به اینکه مناظره مزبور عملاً به نشستی برای جنگ لفظی بین مدیران واحدهای تولیدی و بانکها منجر گردید نه گفتگوی سودمند و سازنده برای مشخص شدن مشکلات و چالشهای موجود،  بر اصـلاح چنین روش منا ظره ای تاکید کرد و نسبت به آثار و تبعات منفی آن هشدار داد، چرا که به نظر ایشان حق مطلب بخوبی ادا نشد.

وی افزود؛ حق واقعی و شرعی صاحبان سرمایه و بانکها مورد مداقه و توجه لازم واقع نشد موضوعی که عملاً کل اقتصاد و تولید کشور را رنج می دهد، و با سیستم بانکداری بدون ربا فاصله زیادی دارد و حتی از تجربه بانکداری دنیا در حوزه سرمایه گذاری و تولید بدور می باشد هندویی تصریح داشت؛ متاسفانه به موضوعی مهمتر و اولی تر از بازده بنگاهی که همان نقش و جایگاه تولید و تولید کنندگان در عرصه بازده ملی می باشد ارزش و اهمیت وافی و کافی داده نشد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با طرح این سوال که آیا واقعاً بانکها تولید کننده پول هستند و یا در اصل مسوول حفاظت و امنیـت کیفی و کمی آن، عنوان نمود؛ متاسفانه برخی فراموش کرده اند که امروزه در دنیا پول دیگرسرمایه محسوب نمی شود. نامبرده خاطر نشان کرد؛ این مناظره عمـلاً به ربا و ربا خواری بخاطر تعریف غیر واقعـی از منافع سهامداران، به منابع مالی بانکها مشروعیت بخشـید که خیـلی خطرناک و تاسف آور می باشد.
هندوئی در ادامه گفتگو با اظهار گلایه از اینکه در این مناظره برای بانکهای خصوصی که حجم قابل توجهی از منابع مالی کشور را در اختیار دارند در حوزه بازده ملی و بنگاهی مسئولیت و وظایف چندانی قایل نبودند، خواهان توجه بیشتر به عملکرد اینگونه موسسات مالی شدند. نامبرده با انتقاد از نتایج و ذهنیتهای حاصله از این گونه مناظره برای مخاطبان یادآور شد؛ اگر خدای ناکرده بینندگان به این باور احتمالی رسیده باشند که بهترین راه کسب درآمد سپرده گذاری در بانکها و اخذ سود بدون پرداخت مالیات می باشد آنوقت کسی به دنبال سرمایه گذاری که ضرورت اجتناب ناپذیر و ضامن بقای هر جامعه ای است نمی رود که در آنصورت از مفاهیم و مباحثی نظیر بازده ملی ، اشتغال و توسعه پایدار و بویژه خلق حماسه اقتصادی نمی توان سخنی به میان آورد که این بدترین نتیجه گیری ممکن برای مخاطبان مناظره خواهد بود.
وی در خاتمه خواستار ادامه میز گرد ها و مناظره های کارشناسی و در نهایت جمع بندی دقیق علمی و واقعی مباحث مطروحه در برنامه های آتی سیما شدند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.